Mission completed.

                                              Tour de blog weekenden er vel overstået,
                                                og som det fremgår fra flere blog-sider,
                                                        var det en helt fantastisk tur.

                                               Bussen med 5 friske have-madammer starter
                                                   lørdag morgen med kurs mod Kolding.

                                            Nette kører bussen - Jeg styrer bare rat og pedaler.



Første stop er hos Fru Fniis,


Her er afsat en time og vi ser den smukke have,
og bliver hygget om i Jettes dejlige drivhus.


Herefter går turen mod Silkeborg,
hvor vi er inviteret på frokost hos
Jørn & Inger.
Sikke en gæstfrihed.




Jeg vidste godt på forhånd at denne have,
er lige efter min smag - og nu ved jeg det endnu mere.


Det er have-passion og have-kunst
på højt, højt plan.


Det kan da godt være det regnede lidt,
men det gjore bestemt ikke oplevelsen
og købe-lysten mindre


Da vi var mætte og trætte,
drønede vi i sommerhus ved Skive
 og overnattede der.

Man siger det er sundt at grine .... og den aften var vi
MEGET sunde.



Søndag formiddag var vi så heldige
at få lov at besøge TANTE GRØN.
Den gode Claus Dalby skriver om Tantens
smukke have i hemmelige haver, og derfor kommer der
selvfølgelig ikke flere billeder derfra nu.
Jeg får ikke procenter af bog-salget
 (hvilket ellers er en ufattelig god idé - Claus),
Men jeg kan kun sige KØB BOGEN,
når den engang udkommer (?).

For denne have og ikke mindst Tanten,
"springer lige i hjertekulen og bider sig fast"
på små have-sjæle :-)


Her efter går turen mod Fyn-er-fin-land,
og tilfældigvis går ruten forbi Lundhede planteskole
og vi spiser en lynhurtig frokost.



- og får selvfølgelig shoppet lidt.
Jeg måtte ha' disse 2 kurve med hjem,
da der stod halv pris på dem.


Lige en fut over lillebæltsbroen og vupti
så var vi fremme hos søde Iben og lille Emma.


En super hyggelig butik er Frk.Iberis
og ja vi fik shoppet igen.


Jeg bor på landet, men det gør
Marlene & Peter i den grad osse.
Super dejligt sted.
 Marlene havde advaret mig om
at det var det værste tidspunkt at besøge
Staudefeen, da en masse stauder på
dette tidspunkt er udsolgt eller klippet ned.


Men det holder da ikke os garvede
planteshoppere tilbage.


 Bente og de andre høns hyggede om os
 under sandwich bordet :-)

...................

1000 tak til alle skønne mennesker,
jeg har fået lov at få en uforglemmelig
 weekend med.

Havefolk ER noget helt, helt særligt.








                                                  
                                               

10 kommentarer:

Greg sagde ...

Fantastyczne widoki. Wiele z przedstawionych roślin bym powitał we własnym ogrodzie :)

Pozdrawiam
Grzegorz

Gro sagde ...

Kære Lone :-)
1000 tak for en skøn weekend! og hvor var det sjovt - det havde du bare gjordt godt!
Jeg har et kamera etui for meget med hjem, hvis du mangler :-)
Knus Gro

Staudefeen sagde ...

Tak for besøget og den fine gave ;-)

Kh. Marlene

Jørn Møller Jensen sagde ...

Tak for besøget og den smukke beskrivelse af vores have. Det var rigtig hyggeligt og fornøjeligt at have besøg af jer.
Kh Inger og Jørn

Fru Friis sagde ...

Kære Lone. Du kan roligt nedsætte dig som blog-tour-guide-organisator, den del jeg oplevede var bare helt i top. At I så samtidig var hyggelige, søde og sjove at være sammen med gjorde jo ikke noget. Tak for en dejlig dag :o)

Lotta sagde ...

Vilken trädgårdstur!!! Du visar väldigt inspirerande bilder - nu blir jag sugen på att flytta om i rabatterna igen!
(Och snygga fyndkorgar också)
Kram

CuginaK sagde ...

Det lyder som om I har haft en rigtig dejligt tur, det glæder mig enormt meget. Men man kan jo så også 'kun' smile og være glad i selskab med dig :)

TANTE GRØN sagde ...

Søde Lone,

det var et stort privilegie, at få besøg af sådan en flok dejlige blogkendisser og skønne havekvinder som jer. En rigtig dejlig oplevelse. Og hvilken befrielse det er, at møde andre blomster/havetosser. Ikke noget med overflødigt smalltalk eller anden spild af kostbar samtaletid. Nej man går lige til sagen: " Goddag. Jeg hedder x! Har du klippet dine geranier ned, har du haft held med bladene på stokroserne iår og hvordan klarede din clematis montana vinterens sne og strenge frost?":o) :o)

Det er nogle herlige billeder, du har fået taget.
Hvis jeg skal pille lidt i min egen navle, så er jeg vild med det af rosen med regndråberne og det af digitalis og opiumsvalmue, du har taget hos os:o)

Iberis og Emmahunden er bare helt vildt søjde og leifie. Bente-hønen hun er en skøn madam:o) Hun måtte meget gerne komme og bo hos mig.

Kan udfra din blog godt se, at haven i Silkeborg er liiiige noget, der rammer dit form og klip hjerte. Du har sikkert gået rundt i den 8. Himmel med et saligt smil om munden, uden overhovedet at have ænset regnvejret:o)

Skulle I få lyst til en ny Tour de blog er I allesammen mere end hjertelig velkommen til at komme igen. Skønnere samling kvinder skal man da lede længe efter:o)

Tillykke med dine nyerhvervede kurve. Det er utroligt hvor mange planter og hvor meget havetilbehør, der kan proppes ind i sådan en Tourbus:o) Selv tak for en uforglemmelig oplevelse. Og en kæmpemæssig stor tak for den flotte pindsvinekreation du havde kreeret på hele Tourholdets vegne. Den står og pynter noget rustent og rustikt ude i haven. Er meget meget glad for den.

Hav en skøn og blomsterrig weekend i det grønne .

De kærligste hilsner og tanker

Lene sagde ...

Kære Lone,
Hvor er det dejligt at se dine billeder fra vores skønne tour-de-blog. Jeg har selv kun nået at lægge mine billeder ind på Picasa og så lave et lille indlæg, men nu har jeg 14 dages ferie, og så skal der svælges i billeder fra de skønne haver vi besøgte - takket være dig og dit organisationstalent.
Det må du meget gerne gøre en anden gang :)
Knus

C'est la vie by G. sagde ...

Sikke nogle fine billeder fra jeres tur! Hvor synd for jer, at I havde regnvejr - selv om det heldigvis ikke slog jer ud :)

/Gitte