Med sol på

                                                   Endelig blev det et herligt
                                           have-arbejds-hygge-vejr med sol på.


                                                      
                                               Dejlig blå iris synger på sidste vers.

                                                                 
                                        Bølle er glad for at være med i haven,
                                              men er dog kravlet i skyggen,
                                                ligger og kigger på rølliker.

                                                                 

                                                         Den hvid fredløs
                                                (Lysimachia clethoides) er fin nu,
                                                - det er haveklinte i baggrunden.



                                                Floks (Phlox paniculata Miss Margie)
                                                     i selskab med Pink Fariy rosen.



                                      Jeg plejer ikke at være så glad for røde blomster,
                                           men denne flosset valmue får lov at bo her.

                                                             
                                       Ham den flotte bille-basse var også glad i dag,
                                                   han krammede hyben-rosen.


                                           Den dejlige lilje (?) sprang ud og nød solen .        


                                             Trekantblomst har det allerbedst i sol,
                                             lukker blomsterne sammen i dårligt vejr.


                                             Denne skønne "grøftekants blomst",
                                                    er jeg meget glad for,
                                           -  men aner ikke hvad den hedder ?


Og så har jeg en svaghed for de lyseblå blomster,
her Triteleja Kon. Fabiola.


og den skønne Jomfru i det grønne
(Nigella Damascena - Persian Jewels).


Den lille fætter-firben jublede med i solskinnet....

12 kommentarer:

Iben sagde ...

Nøj nøj nøj den der grøftekants en´er smadder sød og din Bølle.......NUTTET :)

Ja, det er super dejligt med lidt sol og varme :)

Iben

Unknown sagde ...

Så deilig det så ut hos deg med sol og sommer ,hage og blomster.
Nydelig den hvite fredløse den har så flotte buede blomstevinger.
Du har besøk av bille basser og en fettere ser jeg haha morsomt,,, klem Marit.

Vivi sagde ...

Ja endelig en dag med lidt sommervejr :-)

Giga sagde ...

Lubię floksy i ich delikatny zapach i białą tojeść. Nie bardzo (chociaż też mam)trzykrotkę ogrodowa, bo zawsze są na niej ślimaki. Pozdrawiam

Trädgårdsflow/Garden Flow sagde ...

Vackert!!! Det är en underbar tid nu med allt som blommar....

Ha det gott!
/Charlotte

Gro sagde ...

Skønt Lone. Endelig blev verjret bedre - jeg var ved at, blive tosset af det regn ;-)
Jeg har også sået `Jomfru i det grønne` desværre tog jeg den mørkeste udgave og det var ikke helt heldigt, for nogle af dem er rigtig blå :O
K. Gro

Nette sagde ...

Åååhhh hvor ser det bare skønt ud og sikke da en masse skønne vækster, du her viser. din "grøftekants blomst" er usædvanlig yndig. Det er jo en hel zoologisk have, du holder dig :-)

Staudefeen sagde ...

Det var da godt nok en imponerende floks, du har!!! Hvilken jord har du?

Uhhh... firben, dem er jeg ikke så glad for ;-)

Kh. Marlene

Hanne i haven sagde ...

Ah, hvor er der dejligt i din have i solen :-)
Og ham Bølle ligner Frostie på en prik, som han ligger der :-D
Frostie har en fordybning hun har gravel ind under min snedriverbusk, og der ligger hun også og skuer ud på blomsterne på dem måde. Det er ren hunde-hygge :-)
Floksen og rosen er pragtfuld, sikke en blomstrende rigdom, og jeg er også helt vild med din grøftekants-plante.

Anne-Mette sagde ...

Sikke nogle skønne billeder, jeg kan godt forstå Bølle nyder at ligge og kigge ud på herlighederne.
Mange hilsner Mette

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Kære Lone - Ja det var dejligt med et par solskinsdage som jo så åbenbart er ovre igen for denne gang. Jeg kan godt lide den hvide fredløs og den står godt sammen med den røde haveklinte og den der grøftekantsblomst er virkelig fin.
Det var hyggeligt at se dig og Bølle igår og vi ses snart igen:))

Berit fra Irishaven sagde ...

Skønne solskinsbilleder.
Det er da meget længe du har Iris i haven - har iris germanica mon generelt meget lang blomstringssæson ? Jeg kender ikke noget til den type iris.
Den fine blå Triteleja kender jeg slet ikke - jeg må google lidt.
Hilsen Berit