Hmmm ... gule blomster.


Gule blomster er ikke lige mine ynglings ... jo de sart-gule er skønne.



Men der er heldigvis et par undtagelser, af de skrig-gule, jeg har lært mig selv at holde af
og en af dem er Guld klematis (Clematis tangutica).



Lige nu blomstre den med tusindevis af blomster.



Blomsten er ret speciel og sjove at røre ved... kronbladene virker helt skumgummi-agtige.




- det hænder da også de får lov til at komme med i en dekoration.



Her sammen med bær fra rynkeblad (viburnum rhytidophyllum)

3 kommentarer:

Lisbeth sagde ...

Den må med på min clematis-ønskeliste..:-)
Jeg har det på samme måde som dig med gult, men denne var flot.
Jeg har 3 forskellige clematiser som blomstrer endnu, det er absolut en af mine yndlings blomster.
Smukke billeder..:-o)

Hej fra Lisbeth

Unknown sagde ...

Den er rigtig sød, men jeg kan jo også godt lide gule blomster. Jeg syntes de lyser så dejligt op på en gråvejrs dag.
Rigtig fin decoration du har lavet.
Annette

Birgitta sagde ...

Hejsan, så trevligt att du gjorde ett besök på min blogg så jag hittade din fina blogg och välkommen till bloggvärlden.

Gula blommor är väl inte min favorit heller, men de finns i min trädgård och får väl sin plats bland alla andra blommor. Gul klematis växer så det knakar även hos mej, fint att pynta inne med de söta blommorna.

Kram och ha det gott, Birgitta