Lidt af det der blomstre nu.


Der er blevet svinget et par vandkander,
de sidste varme dage,
og jeg vil da lige vise lidt af det
der blomstre i haven nu.

Hosta.



Klematis - Mr. President.



Lyserød phloks.





Staude lathyrus .



Katost -Malva.
og kattehale.




Pragtskær - Liatris.



Jernurt - Kæmpe verbena.



ja ja jeg ved godt hvad den hedder,
- bare ikke lige nu !


Torskemund - Linaria purpurea.



Scabiosa.


Kongelys - Verbascum.


Løvemund.



Rosenskovmærke.


Pink Hortensia
og den i baggrunden, med de hvide blomster
er en Achillea Ptarmica -´the pearl superior.
( Tak Lidia)



Solhat, høstanemone 
og japansk blodgræs.

HYGGE HYGGE.

-----------------------------------------

Tilføjet senere :
Tak for blomsternavn-hjælp, 
Nåååh ja den hvide blomst
er en Spydverbena - Hastata.

og Lisbeth, her er nærbilledet af
"The Pearl" :-)


God aften.







19 kommentarer:

Frk. Ernst sagde ...

Smukke billeder af smukke blomster i en smuk have. Så et billede af den flotte buket du havde bundet til Signe, var meget imponeret.
Tror den hvide du har glemt navnet på et øjeblik kan være en spyd Verbend, men er ikke helt sikker.
Hilsen Susanne

Tim Skovrup sagde ...

skønne billeder fra din dejlige have ;)

Sussi.Sussinghurst sagde ...

ah hvor er der fint - jeg lurer lidt på dit japanske blodgræs, uhmmmm, tror jeg har brug for en tot af det. hi hi
Jeg skulle nok have svunget min vande-kande lidt mere, jeg har lige opdaget at min klematis som skulla ha kravlet rundt blandt mine to Azaleaer er død, sansynligvis af tørst - øv

TANTE GRØN sagde ...

Kære Lone,

tusind tak for dejlige blomsterbilleder. Den, du ikke ku` huske, hvad hed, er en spydverbena, verbena hastata. Men det er du naturligvis selv kommet i tanke om nu.

Sikke en pragtfuld buket, du havde bundet til Signe. Er der mon noget, du ikke kan? Det kan jeg ikke forestille mig. Udover at gro fuldskæg, naturligvis.

Knus fra Klisterkanalen

Zep sagde ...

Skønne, skønne sensommerbilleder :D

Hjerteligst

Margrethe sagde ...

hej Lone vil bare lige sige smuk, smuk, buket du lavede til Signe. Hvor ser det godt ud i din have lige nu.
Kh. Margrethe.

Høneballehaven sagde ...

Du har mange skønne blomster i din have nu. Kender godt det med, at navnet lige er væk, som regel kommer det, inden jeg er færdig med indlægget. Får vi et nærbillede af den Achillea Ptarmica - the pearl superior, den ser spæændende ud og jeg kender den ikke.
Kh
Lisbeth

Landbohaven sagde ...

Hvor har du dog mange skønne blomster i din dejlige have.
Tak for kigget.
Ha` en god dag.

Fru Friis sagde ...

Altså der er noget jeg ikke forstår... hostaerne er da forlængst afblomstret og afklippet hos mig og det samme er katosten.... Men flot ser det ud på dine breddegrader og det første billede med den klippede stedsegrønne og stenene er jeg vild med, - og så dine stablesten! Staudelathyrusen skal jeg altså også have fingrene i, den står bare og ser så skøn ud.

Havetrolden sagde ...

Sikke et smukt flor din have byder på nu. Utroligt at din Clematis President blomstrer nu, min er færdig for længe siden.
Kh Helle

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Kære Lone
Hvor har du mange dejlige blomster lige nu og det så jeg også i den smukke buket du lavede til Signe - jeg zoomede helt ind og tjekkede hvilke blomster der var i:o) (du er selvfølgelig også altid velkommen her hos mig;))
Jeg håber at du har en dejlig sommer?
Knus/ Lisbeth

Frk. Anemone sagde ...

Der ser som sædvanligt skønt ud i din have, blot endnu skønnere end sædvanligt - du ved nok hvad jeg mener...

Jeg var også benovet over din buket til Signe, den var så smuk.

Spydverbena må vist på listen her hos mig:)

Nyd din sommer.

Kh Ulla

Birgitte sagde ...

Hej Lone. Det var nogle flotte planter med stort blomsterflor. August måned er en god måned, når alting er så frodigt og blomsterrigt. Jeg nyder det ligeså meget som du også gør. Jeg synes også buketten var flot.

Bente sagde ...

Hold op hvor har du mange smukke blomster lige nu! Jeg er dybt misundelig! Flot ser det altså ud. Sikke en frodighed.
Det øverste billede med de smukke hostaer og stenene er så flot!

Nette sagde ...

Kære Lone

Du har flere ting, som meget gerne måtte bo hos mig. Også jeg var meget imponeret af den vilde buket, du lavede til Signe. Du har også mange pusseløjerlige "installationer", som ikke er til at stå for.

Mia Elvira sagde ...

Kære Lone.. Dejligt når haven har meget at byde på.. :) Kender du navnet på din skabiose? :)

Venlige hilsner fra
Elvira

November- symra sagde ...

Kjempefin og blomstrende augusthage du har!

Frøken Solhat sagde ...

Pragtfuldt Lone - skønt når blomsterfloret bare ingen ende tager ;0)

Knus Dorthe

Jana sagde ...

Beautiful photos. Have a nice day
Jana