Nyt bed.

                                                 Jeg har fået lavet et nyt bed,
                                                 jeg er blevet ret tilfreds med.
                                               
                                                 I baggrunden alt det grønne.
                                        Fjeldribs (ribes alpinum), opstammet hyld,
                                        alm. ribsbusk, forsythia og mere fjeldribs.


Af blomster er der de fine allium,
 purløg, hosta og perlekurv


De fede rust-kasser har jeg fået
af søde mennesker fra Mors
og her er der plantet broget siv 
samt en sukkulent der får hvide blomster.
(sedum et eller andet)


I bedet ved siden af
er porcelænsblomst plantet i en
gammel vasketøjskurv,


Et par gren-rappeduller
og den pink storkenæb
(geranium macrorrhizum)




                                                              Endnu engang tak for sidst
                                                    til alle de dejlige havefolk jeg hyggede med,
                                                                  til blogtræf i tirsdags.

18 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Selv tak og dit bed ser fint ud. Hvordan gik det med de iris, du fik med til Berit. Er de plantet hos dig?
Kh
Lisbeth

Lone sagde ...

Hvor ser det godt ud!!

Lone sagde ...

Hej Lisbeth.
Sjovt du lige skriver nu, hvor jeg samtidig skriver på Berits blog :-)
Jeps jeg har plantet de fine iris og så må vi se hvornår jeg møder Berit igen. Min egen lysegule iris er jeg bare så glad for.
Hyg dig.
Kh Lone

Høneballehaven sagde ...

Godt de er plantet, så får hun dem nok en gang. Godt du er glad for din iris, selvom den er gul :o)
Kh
Lisbeth

Frk. Anemone sagde ...

Hvor ser det godt ud:) Jeg skal vist til at købe vasketøjskurve i flet i stedet for i plastik...

kh Ulla

Lavendelfryd sagde ...

Nej hvor er det fint og godt du fik det til at virke :o))
Kh Lene

Havetrolden sagde ...

Herligt bed og sikke nogle skønne rustne kasser, dem kan jeg svært godt li'...
Kh Helle

Nette sagde ...

Sikke fine små bed du har gang i. De allium og purløg ser fantastiske ud sammen! Skønne rustbunker du har fået af de flinke jyder :0)

Havenarkomanen sagde ...

Selv tak Lone :o) De rustne kasser er så flotte, også alt det du har fået stillet omkring og ved siden af. Det ser godt ud Krealone :O)

Fru Friis sagde ...

Ja, jeg kan jo kun juble over dine rustbede, - skønne er det altså :o) Og god idé at plante porcelænsblomst i fletkurven, måske er det lige det der skal i min kurv. Denne sommer bliver det vist "bare" tallerkensmækker.
En grenrappedulle er også fuldstændig uundværlig... ;o)

TANTE GRØN sagde ...

Kære Krea-pige,

hvor genialt fundet på, at grave de kasser ned, som du har fundet hos nogle rustne morsingboere:o)

Også en rigtig sød idè med porcelænsblomster i vasketøjskurven.

Dine gren-finurligheder er simpelthen ikke til at stå for.

Stort knus

Birgitte sagde ...

Hej Lone. Det ser bare rigtig godt ud. Du er lykkedes rigtig godt med det bed, især med den grønne i baggrunden og de fine "kasser" foran. Spændende planter!

Jette sagde ...

Hej Lone.det var da et rigtigt fint bed du har lavet.Er også vild med dine røde kar-heldige pige.
Er lidt misundelig på jeres dejlige bloggertræf i Kolding.Men jer havde en rigtig god tur til London med min søster og niece.(se mit nye indlæg)Håber snart vi ses igen,Knus Jette

Susanne Irming sagde ...

Inspirerende med forskellige højder. Alt mulig grund til at være tilfreds :O)

Landbohaven sagde ...

Hvor ser det godt ud.
Smart med planterne i vasketøjskurven.
Ha´ en god dag.

Margrethe sagde ...

Hej søde Lone.
Hvor ser det godt ud. God ide´med at grave de rustne kar ned :)Og stort tak for sidst.

Kh. Margrethe.

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Jeg er da tosset med porcelænsblomsterne i kurven, hvor de dog klæder hinanden - og også med rappedullerne -

Anonym sagde ...

… Unbelievable , but I just found software which can do all hard work promoting your krea-krampen.blogspot.com website on complete autopilot - building backlinks and getting your website on top of Google and other search engines 1st pages, so your site finally can get laser targeted qualified traffic, and so you can get lot more visitors for your website.

YEP, that’s right, there’s this little known website which shows you how to get to the top 10 of Google and other search engines guaranteed.

I used it and in just 7 days… got floods of traffic to my site...

…Well check out the incredible results for yourself -
http://magic-traffic-software.com

I’m not trying to be rude here, but I believe when you find something that finally works you should share it…

…so that’s what I’m doing today, sharing it with you:

http://magic-traffic-software.com

Take care - your friend Jennifer