Tante Grøn's paradis.

                                             Jeg er ved at rydde op i mine billeder,
                                         sidder og drømmer mig tilbage til juli måned
                                                 hvor jeg var på weekend med de
                                                    skønne Tour de blog tøser :-)
                                       
                                             Den gang skrev jeg lidt om turen HER .

                                            Som det fremgår ville vi ikke vise foto's
                                           fra Tantens smukke have på det tidspunkt,
                                      men nu hvor Claus Dalby endelig, endelig, endelig
                                      er udkommet med den dejlig bog Hemmelige haver,
                                            synes jeg godt at jeg kan tillade mig
                                                      at vise lidt af de indtryk
                                     jeg fik fanget med mit kamera i den fortryllende have.
                                         
                                                    














Claus skriver bl.a om søde Tante Grøn,
som stemnings-stylist.... og jeg er meget enig.

Her er den smukkeste sammensætning af
tonsvis af blomster, men det jeg især godt kan lide
er de fine "opstillinger" af stativer, rust-opsatser,
smukke krukker og de lækre hvide møbler.

FØJ hvor er det lækkert.














Du kan læse om den dejlige Tante Jytte Grøn
og hendes søde syrenprins på side 120.



Jeg kunne godt have tænkt mig,
at Claus ville vise mange flere foto's af denne have i bogen,
men der skal selvfølgelig også være plads
til alle de andre dejlige haver.

Så jeg håber istedet at Blomster-kongen
vil vise os lidt flere Tante-Grøn-billeder på bloggen :-)





25 kommentarer:

Frk. Anemone sagde ...

Du har fuldstændig ret og hvor er det dejligt, at du viser så mange skønne billeder fra Tantens frodige og overdådige univers.

Jeg er helt vild med den måde, hvorpå krukker og ruststativer er placeret rundt om i haven. Endvidere er farvesammensætningen af de pink, hvide, blå, lilla osv. skøn.

Det må have været en stor oplevelse at besøge haven og dens mor.

Mange hilsner fra Ulla

Lene sagde ...

Skøn have og billeder. Det må dog kræve en masse arbejde at holde en have så fin :-)

Bente sagde ...

Dejlige stemningsfulde billeder. Ja man blir' helt glad på sådan en diset gråvejsdag. Smukke detaljer og mange skønne farver!
Tak for det.

Min Gamle Jul sagde ...

Fantastisk flot - lige min smag :-)

Fru Friis sagde ...

Super Lone, at du fik taget hul på den historie. Da vi kom hjem var jeg helt vild efter at vise billeder og da måtte vi ikke, håber vi alle kommer med vores bud nu :o)

Jeg var bestemt heller ikke mættet med fotos fra haven da jeg læste og så "Hemmelige haver". Måske er det fordi man har set den og har noget at sammenligne med, for mon ikke det samme ville gælde for alle de andre skønne haver i bogen, hvis vi havde set dem i virkeligheden??

Tak for genkigget, jeg ved ikke hvorfor men jeg er speciel vild med det sidste foto med valmue og digitalis. :o)

Hanne i haven sagde ...

Hvor ser tantens have bare helt vidunderlig skøn ud, suk :-)
Jeg venter på bogen i julegave, men jeg garanterer for at det bliver det første, som jeg slår op på den aften :-)
Jeg er dybt misundelig, på den gode måde selvfølgelig :-), på jer som har set haven i virkeligheden.
Kan man godt allerede bestille plads hvis I laver en havetur næste år :-D
Det jeg synes er mest fantastisk, er at det mest er helt 'almindelige' blomster som skaber dette paradis. Så det er udelukkende Tantens evner som gør det så pragtfuldt. Godt gået, Tante Grøn :-)

Unknown sagde ...

Nøøj hvor ser Tantens have fantastisk ud, jeg håber jeg får den bog i julegave. Det ville være dejligt hvis blomsterkongen ville vise flere billeder fra hendes have, men det ville være endnu bedre hvis Tanten sprang ud som blomsterdronning med egen blog:o)
Annette

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Kære Lone
Det er et dejlig gensyn med den skønne have:)
Jeg har selv tænkt meget over om jeg kunne offentligøre mine billeder fra vores dejlige besøg i Tante Grøns have, nu hvor bogen er udkommet.

Jeg drømmer om at Tante Grøn vil lægge ord til mine billeder, som jeg nyder at se på og blive inspireret af.

Jeg har det som dig og Jette - savnede også flere billeder fra haven i bogen, men det er en skøn skøn bog som jeg nyder hver dag og hvor er vi heldige at vi ejer en masse billeder ud over dem i bogen. Knus

Frøken Solhat sagde ...

......et lille Paradis på jorden ser det bestemt ud til at være - husker jeres glæde over besøget tidligere på året. Tak for at dele de skønne stemningsbilleder Lone.......

......og nu håber jeg bare endnu mere på at bogen ligger under juletræet om en mdr. ;0)

Knus Dorthe

Berit fra Irishaven sagde ...

Så skønne fotos fra den fantastiske have - dette indslag kommer jeg til at vende tilbage til mange gange i løbet af vinteren. Så smukt og inspirerende :o)

CuginaK sagde ...

Åhh, som man kunne gemme sig væk i flere dage i den have. Måske lege bi og hoppe fra blomst til blomst og suge lidt nektar, mens man nyder alt det smukke.... mums. Dejligt at se flere billeder, tak Lone.

kh Anne Mette

Signe sagde ...

Et fortryllende lille paradis :-)

Kirsten Miran sagde ...

Hej Lone
Smukke billeder fra denne dejlige have.
Man kan kun beundre de mennesker, som har sådanne
fantastiske evner til at skabe et univers, som findes i denne have.
De bedste hilsener
Kirsten Miran

Lone sagde ...

Uha søde Hanne.
Det er et ømtåleligt emne du der nævner... Vi i Tour-de-blog-gruppen har allerede skumle planer med at fortsætte vores Tante-Grøn-eventyr til foråret og der er desværre ikke plads til flere lige på det "hold". Men jeg har masser af ideer til andre have-oplevelses-ture og det skal du nok høre mere om :-)
Ha' en skøn weekend.
Knus Lone

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Det er let at forstå at I blev så begejstrede for Tantens have, godt at I deler med os andre.

Karen @ Pieces of Contentment sagde ...

A very beautiful garden to visit.

Gro sagde ...

Hej Lone
Åhhh ja den have er bare skøn. Nu finder jeg mine billeder frem og laver et lille indslag. Vi må jo dele hvad vi har med alle de andre :-D
Knus Gro

Landliggeren sagde ...

En smuk blomsterjungle :-). Tak for kigget.

Ha´en god weekend
Birgitte

Lotta sagde ...

Vilken otroligt inspirerande trädgård. Fågelholkarna på rad måste jag bara få in någonstans i mitt lilla hörn på jorden.
Kram

Diana`s sagde ...

hej Lone , tak for kikket , skønne skønne billeder,. Pludselig er jeg tilbage i sommer stemning,,glæder mig tilat gense alledeskønne blomster og farver..Diana

Jane sagde ...

Smuk have og skont at dromme om sommer ! I ojeblikket nyder jeg mine lyserode og hvide Camellia sassanqua' , saa sammen med 'Acer japonica's ' rode lov og' Fothergilla's' gule, er der stadig godt med farve i haven, saa ingen efteraars blues her :-)
Haaber alt vel efter den rasende efteraarsstorm, som jeg laeste om. Ha' en god uge.

Landbohaven sagde ...

Rigtig gode billeder. Virkelig smuk have. Tak for kigget.

TANTE GRØN sagde ...

Kære Lone,

tusind tak for dit fine indlæg fra i sommers, da du og de andre Tourbo-tøzer var på sommertogt i Jydeland.

Hvor er det dejligt at gense min elskede have i fuldt blomsterskrud på denne mørke ruskomsnuskdag. Og hvor er det sjovt at se, hvilke forskellige motiver I har fokuseret på og fanget med jeres linser.

Ang. terrassebilledet, så vil jeg da ikke undlade lige at nævne, at der er sket en væsentlig forbedring på tørresnors-området, siden I var her, Lone. Fru Friis har et skarpt skønhedsøje og røntgenblik og som bekendt bliver man jo hjemmeblind. Den gode og kære Fru Friis sendte mig resolut to pakker tøjklemmer i TRÆ og gjorde mig venligt men bestemt opmærksom på, at plastictøjklemmer er det rene øjenbæ i en cottagehave:o) Og fruen har jo ret:o) Så når min øh..snehvide ...host host...vask hænger og blafrer sagte i vinden, sker det nu v.h.a TRÆTØJKLEMMER:o) Ordnung muss sein:o) Tusind tak fru Friis.

Også rigtig mange tusind tak til dig og dine kommentatorer Lone, for alle jeres enormt søde og rørende ord . Hvor gør det dog godt i sjælen med sådanne nogle hjertevarmende skulderklap:o

Jeg er heeeelt vild med dit billede af digitalis og opiumsvalmue, Lone.

Mange varme decemberhyggehilsner til jer alle

Fru Friis sagde ...

hmmm... hvis ret skal være ret, - og det skal det!!! Så var det faktisk Krea-Lone som fik øje på plastikdimserne på tørresnoren. Det gik vi så og gnækkede lidt over, og så kom jeg jo lige i tanke om den lille hændelse, da jeg kom hjem... Så Lone er klart iværksætteren - igen!! ;o)

Lone sagde ...

Hi hi Fru Friis... Godt du fik sendt Tante Jyt nogle ordentlige klemmer, det plastik-pjat passede ikke lige i stilen :-)