Havefestival.

                                  I lørdags fik jeg lokket min kære husbond
                              med ud og besøge 3 åbne haver på midtsjælland.    
      
                              Den første have var en fin stor "byhave" på 2500 kvm.
                              Ingen tvivl om at her boede passioneret havefolk,
                              der bl.a havde en imponeret samling af hosta og fuchia.

                                    De gryder med husløg må gerne bo hos mig.









Den næste have, var en stor landbohave
på 5000 kvm. Fyldt med sjæl og charme.

Jeg er vild med alle de fine kunstværker
og jern-ting der er smukt fordelt rundt i  parken.
Der var kæmpe træer og dejlige øer med sten og siv,
lige efter min smag.

En idé vi nok (engang) vil bruge i vores have,
er den skønne nedgravet terrasse.
Udsigten har vi jo :-)

Jeg var meget optaget af alt det grønne
og glemte helt at tage billeder af alle stauderne,
der også var der.











Stauder var der til gengæld fyldt op med
i den sidste have. Mage til frodighed,
skal man lede længe efter.
Planterne var kæmpe store og struttede af sundhed.

Vi kom desværre lidt hurtigt gennem denne have,
da regnen silede ned (surprice !).
Men min mand og jeg blev dog enige om,
vi skal ha' lidt flere siv og græsser hos os
.... smukt var det .









Vi fik også et lille grin med på vejen.
Midt ude i ingenting hang hende her.


FED HUMOR :-)

18 kommentarer:

Frøskuffen sagde ...

Ha ha.

Ærgeligt, at i ikke havde tørvejr hele turen. Men kameraet blev dog flittigt luftet, kan jeg se. Flotte haver, som der er lagt rigtigt mange timers arbejde i, kan man se.

Bedstemors Kram sagde ...

Meget flotte haver - men må indrømme, jeg grinede højt af sidste billede.
Du har ret - skønt med humor

Thelma Louise sagde ...

en ting å si...bare lekkert.:-))

Gitte sagde ...

Skønne haver. Selv nåede jeg kun en enkelt. Det er dejligt at kunne finde nye ideer til planter.

TANTE GRØN sagde ...

Skønne Lone,

tusind tak fordi vi måtte komme med dig og Hr Lone på hele 3 havevandringer:o) Vidunderlige stauder på de sidste billeder. Jeg kan jo som bekendt ikke stå for stauder og jo højere jo bedre. Hvor er det sødt med det rustikke spejl. Spejle er flotte i haver, hvis de bliver brugt rigtigt og ser patinerede ud.

Hende heksen, der har fløjet spritkørsel er da bare for lækker. SÅDAN EN HEKKS MÅ JEG EJE!!!!:o) Hun ville være det perfekte
rådyrskræmsel. Og så er hun både sjov og flot lavet:o) Mon den er hjemmegjort eller sat i produktion nogetsteds? Hun er da for fed:o)I need her!!!:o)

De kærligste hilsner og tanker

Frøken Solhat sagde ...

nej vejret er ikke at regne med i disse tider ;0) Super smukke haver med mange gode kroge og fantastisk frodighed.........kan godt forstå du glemte de farvestrålende stauder for hvor er grønt bare smukt og frodigt :0)

Staudefeen sagde ...

Skønne haver - specielt den sidste.

Ha, ha, ja den var skisme god, den sidste dér ;-)

Lisbeth (countryliv) sagde ...

Holddaop hvor du turnerer og ser haver - det er så skønt! Det er nogle dejlige og forskellige haver, der skønne detaljer i alle 3:)

Jenny sagde ...

Just beautiful.

Fra frø til blomst sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Fra frø til blomst sagde ...

Dejlige haver, tak for kigget.

Heksen, ja det er da fed humor :-)

Hanne i haven sagde ...

Det var da tre virkelig dejlige haver, I fik set der.
Det er så skønt med åbne haver, og alt den inspiration man får med hjem. Vi var ude og se 3 haver nord for København forrige søndag. Det var også helt fantastisk.
Jeg er også vild med den heks :-D

Landbohaven sagde ...

Gode billeder.
Smukke haver. Det må have været en fornøjelse at se.
FED HUMOR... Godt fundet på.
Tak for rundvisningen.

garden sagde ...

Hello:)
Thank you for visiting:)
Your garden has a soul ...
is incredibly romantic ...
I like this atmosphere:)
Yours Dana.

Lotta sagde ...

Vilka härliga trädgårdar. Jag blev mycket inspirerad av dina bilder. Och den sista....ha,ha... en mindre till Blåkulla!
Kram

Thelma Louise sagde ...

Hei Lone.:-) Ikke verst at du fikk med mannen.:-)) vakre hager og vakre bilder..men hvor er midtskjælland ? jeg var vel på sydskjælland i sommer , næstvedt området.:-)

Klem

Lone sagde ...

Hej Gry (Thelma Louise).
Det her var i nærheden af Ringsted og ja Næstved kan man godt kalde sydsjælland ... Jeg bor selv på nord-vest-sjælland :-)
Kh Lone

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Jeg bor på Midtsjælland - og heksen har i flere år fået os til at trække på smilebåndet, når vi er kommet forbi. Vild med det der rustne vindue midt i den midterste have.... og vild med en hel masse af de andre fine havedetaljer.